יום חמישי, 25 בדצמבר 2014

ביקורת - Charli XCX - Sucker

 
Sucker הוא אחד מהאלבומים שהכי ציפיתי להם השנה , בערך מאז ששמעתי בפעם הראשונה את You Ha Ha של צ'ארלי מהאלבום הקודם שלה "True Romance" ואז כמובן שמעתי את האלבום כולו ופשוט התאהבתי בה ,
אז היא הפציצה עם Fancy , ואז שיחררה את Boom Clap המושלם שבעצם הביא לה את הפריצה הגדולה שהיא כל כך חיכתה לה.
ואז הכריזה על אלבום הסטודיו השלישי שלה שייקרא "Sucker" 
שם האלבום קרוי כך מכיוון שזה מין קריאה לכל האנשים שלא האמינו שהיא תצליח מתישהו אז היא פשוט קוראת להם "מטומטמים" שם קצת יהיר לדעתי אבל זה בסדר , מותר לה , נראה לי שגם אם אני הייתי מצליח כמוה הייתי עף על עצמי פעם ב.. חח
אז נתחיל?
ביקורת | Charli XCX - Sucker
עטיפת האלבום ^

את ביקורות השירים אני אעשה לפי הסדר שבנמצא בטראקליסט :

1. Sucker - 
הרצועה שפותחת ונושאת את שם האלבום , 
רצועת פופ-רוק חזקה במיוחד , אפילו אחת מהטובות באלבום , יש כאן שורה שמאוד מזכירה שיר מהאלבום הקודם וקשה לי להיזכר באיזה שיר מדובר אז אני אוותר .
אחת מהרצועות שחייבות להיות סינגל בהמשך , שלדעתי צריכה אפילו להיות הסינגל הבא.
ברצועה הזאת צ'ארלי מראה גם באד אס היא בעצם , ונותנת לנו טעימה קטנה ממה שהולך להיראות בהמשך האלבום ,
הצ'ארלי שעוד לא הכרנו , הרצועה יכולה גם להישמע כקדימון לאלבום וגם לרצועה שבאה אחריו שאדבר עליה מיד

הציון שאני נותן הוא 8.9 

2. Break The Rules - 
ביקורת | Charli XCX - Sucker
Break The Rules הוא הסינגל השני והרצועה השנייה מתוך האלבום , הרצועה מתאפיינת במוזיקת פופ-רוק , סינט'פופ ונגיעות פאנק , 
לדעתי הבחירה שלה כסינגל הייתה מצוינת כי היא יכולה להיות להיט מועדונים בקלות , רק חבל שהיא לא מקבלת את ההצלחה שמגיעה לה ,
לדעתי צ'ארלי הייתה צריכה לשחרר אותה מיידית עם ההצלחה של Boom Clap כדי שיישמעו ממנה עוד חומרים והם יותר יצליחו , 
הקליפ לסינגל גם לדעתי ממש טוב , אני זוכר ששמעתי אותו בדרך לבסיס וממש התלהבתי ממנו כשיצא למרות שבהתחלה קצת היה קשה לי לעכל אותו ,
גם פה התדמית הבאד אס של צ'ארלי נמצאת וזאת רצועה שבאה מצוין אחרי הרצועה הקודמת מאוד אהבתי את הסדר פה ביינתים.

הציון שאני נותן הוא 9.5 

3. London Queen - 
London Queen היא הרצועה השלישית מתוך האלבום , גם היא הרצועה השלישית שנחשפה מתוכו וסינגל הפרומו הראשון מתוכה ,
גם רצועה זו מתאפיינת בפופ-רוק בעיקר , המילים של הרצועה קצת דלות לדעתי , צ'ארלי בעצם מספרת על זה שהיא אוהבת לגור בהוליווד , 
זו רצועה קצת מתלהבת לדעתי ולא הכי מעניינת , יצא לי לשמוע אותה הרבה כי מתתי לשמוע שיר חדש ממנה אז זה היה האלטרנטיבה היחידה שהייתה לי אחרי BC וBTR.
אחד מהחלשות באלבום ואפילו קצת חופרת.

הציון שאני נותן הוא 5.2 

4. Breaking Up - 
Breaking Up הרצועה הרביעית מתוך האלבום וגם כנראה הסינגל השלישי מתוכו , 
רצועה רוקיסטית וקצרה במיוחד , היא שיחררה את הקליפ שלה לפני שבוע בערך ואני חושב שזה אחד מהקליפים הטובים שלה ,
היא בעצם מראה את הסגנון החדש שלה הפאנק-רוק הזה שהיא הביאה בקטנה בסינגלים הקודמים , 
הסינגל לדעתי לא נתון להצלחה וחבל כי היא מאבדת את המומנטום שלה כל עוד היא לא משחררת להיט חדש ,
גם פה המילים דלות לטעמי והיא קצת איכזבה אותי האמת שהיא משחררת כזה סינגל , אבל בתור רצועה באלבום הוא דווקא די טוב.

הציון שאני נותן הוא 6.8

ביקורת | Charli XCX - Sucker

5. GOLD Coins - 
GOLD Coins היא הרצועה החמישית מתוך האלבום , גם הרצועה הזאת מתאפיינת בפופ-רוק ואלקטרופופ ממש בקטנה , 
רצועה קצת משעממת לטעמי , נשמעת כמו Breaking Up עם פחות אנרגיות , 
הרצועה היא הרביעית ששוחררה מתוך האלבום לפני שהשתחרר (משהו כמו חודש אחרי London Queen) ולא ממש התעמקתי בו הרבה כי הוא נורא שיעמם אותי ,
לסיכום , רצועה לא משהו קצת משעממת ולא מחדשת משהו , נאמנה לחמשת הרצועות הקודמות לאלבום וממשיכה את הקו הרוקיסטי של האלבום.

הציון שאני נותן הוא 4.6 

6. Boom Clap - 
ביקורת | Charli XCX - Sucker
Boom Clap הסינגל הראשון והרצועה השישית מתוך האלבום , הסינגל הוא בעצם הפריצה הגדולה של צ'ארלי כזמרת סולו , 
אחד מהשירים הכי טובים של שנת 2014 לטעמי , הרצועה יצאה בהתחלה כחלק מהסאונדטראק של הסרט "אשמת הכוכבים" , ואז הפך להיות חלק מהאלבום ,
פה בעצם נפסק הפופ-רוק באלבום ומתחיל להתפתח צד יותר פופי באלבום.
הסינגל הגיע בשיאו למקום השמיני במצעד הבילבורד שזה עצום לזמרת שלא הצליחה להכניס שום סינגל לשום מצעד לפני.
לדעתי זאת אחת מהרצועות החזקות באלבום.

הציון שאני נותן הוא 9.8 

7. Doing It - Doing It היא הרצועה השביעית מתוך האלבום , כמו שאמרתי צ'ארלי עוברת חזרה אל הצד הפופי שלה , 
רצועת פופ-פאנק לא ממש רועשת , נעימה לשמיעה מזכירה מוזיקה של שנות ה80\90 שמאפיינת את צ'ארלי בביגוד שלה ,
לפי מה שהבנתי יש לבט עליו שאו הרצועה הזאת או Die Tonight יתפקדו כסינגל הרביעי , ואני חושב שזאת טעות , 
הרצועה לדעתי לא תיהיה להיט והרדיו לא יאכל אותה כמו שצריך , למרות זאת אחת מהרצועות הטובות באלבום , 

הציון שאני נותן הוא 7.8 

8. Body Of My Own - 
Body Of My Own היא הרצועה השמינית מתוך האלבום , רצועת פופ-פאנק נוספת , 
האמת שלא ממש התלהבתי ממנה ואני גם לא מעוניין שהיא כל כך תגדל עליי , רצועה בסיסית ביותר נשמעת יותר כמו פילר מאשר רצועה ששייכת לצד הזה של האלבום ,
כי האלבום מאוד מחולק לקטגוריות , והרצועות שבאות אחת אחרי השנייה מאוד מדויקות ומתאימות אחת לשנייה וזאת קצת הורסת לי את הסדר לדעתי הייתה צריכה לסגור את האלבום או לסיים כרצועת בונוס.

הציון שאני נותן הוא 6.8

ביקורת | Charli XCX - Sucker

9. Famous - 
Famous היא הרצועה התשיעית מתוך האלבום , רצועה בסיסית נורא וממש לא עפתי ממנה ,
היא קצת רוקיסטית לטעמי והסדר שלה לא טוב , הייתה יכולה לבוא מצוין אחרי Doing It , 
אבל עדיין הורסת את הקו הפופ-פאנק שהתחיל , 
מבחינת טיב הרצועה הוא טובה , יכולה לתפקד אפילו כסינגל לדעתי אבל כמובן לא תצליח אם לא יבוא להיט לפניה ,
ולדעתי היא יכולה בעצמה לשמש כלהיט אם יאכלו את מה שצ'ארלי מנסה לשדר , עוד אחת מהרצועות המתלהבות באלבום.
משעשע לראות שצ'ארלי עפה על עצמה קצת כי היא הייתה נראת לי קצת יותר צנועה אבל כמו שאמרתי , מותר לה! 

הציון שאני נותן הוא 6.4 

10. Hanging Around - 
Hanging Around היא הרצועה העשירית מתוך האלבום , רצועת פופ-רוק\פאנק נוספת , 
האמת שעוד לא ממש עיכלתי אותה ואני לא חושב שאעכל אותה באיזשהו שלב בחיים שלי ,
רצועה מאוד אופיינית לאלבום ולא מחדשת משהו וחבל , יש לצ'ארלי את כל הכלים לחדש לנו משהו ,
יצירתיות , אופנה ושיווק נכון אבל זה פשוט לא קורה כאן , מקווה שהוא לא יסיים כסינגל מהאלבום כי זה יהיה ממש חבל ,
עוד פילר באלבום.

הציון שאני נותן הוא 6.6 


11. Die Tonight - Die Tonight היא הרצועה האחת-עשרה מתוך האלבום , רצועת הפופ השנייה מתוך האלבום , 
אחת מהרצועות הטובות באלבום ולדעתי עם הכי הרבה פוטניצאל להצליח באלבום , 
חייב לציין שנורא חבל שצ'ארלי החליטה להפוך את האלבום שלה לפופ-רוק יותר מאשר פופ או פופ-פאנק ,
אין הרבה מה להגיד על הרצועה חוץ מזה שהיא מושלמת לדעתי היא הייתה יכולה להפציץ עוד יותר אם היא הייתה מוסיפה לרצועה ראפרית כמו איגי או ניקי , 
שהיו גם עושות יותר באז לרצועה וזה יכול לבוא ממש בטוב כאן.

הציון שאני נותן הוא 9.6 

12. Caught In The Middle - 
Caught In The Middle היא הרצועה השתים-עשר מתוך האלבום , רצועת פופ השלישית באלבום , 
הראשונה שנדבקתי עליה מאז ששמעתי באלבום , ואחת מהפייבורטיות שלי בכללי אצל צ'ארלי , 
אני נורא ציפיתי שהאלבום יישמע כמו Die Tonight , Boom Clap והרצועה הזאת שלדעתי הטובות באלבום ,
מקווה שגם הרצועה הזאת תיהיה סינגל מתוך האלבום.

הציון שאני נותן הוא 9.7

13. Need Ur Love - Need Your Love היא הרצועה השלוש-עשרה והאחרונה מתוך האלבום , רצועת הפופ הרביעית באלבום ,
האמת שעכשיו שאני שומע אותה היא נורא קשה לעיכול , היא כיפית אבל לא הכי קלילה בעולם , רוב האלבום הוא כזה האמת , 
הרצועה הארוכה ביותר באלבום , לא פוניצטאלית כסינגל מכיוון שקשה לעכל אותה כל כך ,
בסה"כ רצועה ממש חמודה לסגירת האלבום.

הציון שאני נותן הוא 7.5



סיכום על האלבום : 
אז לסיכום , האלבום כולו מתאפיין בעיצוב התדמית של צ'ארלי כבאד אס , בתדמית הרוקרית הבלתי צפויה שהיא רוצה לעצב לעצמה כאן ,
האלבום שונה לגמרי מהאלבום הקודם שלה שהיה כולו אלטרניטיבי לחלוטין , 
האלבום הזה מאופיין בסגנונות פופ-רוק , פופ-פאנק וכמובן סינט'פופ , 
בגדול האלבום לא הכי עמד בציפיות שלי , ציפיתי להרבה שירים כמו Boom Clap ורק ארבעה שירים מהאלבום עמדו בציפיות שלי כמו שצריך והשאר לא ממש ,
חייב לומר שאני טיפה מאוכזב ממנו , צ'ארלי הפכה להיות פייב שלי בזמן האחרון , אבל עדיין חושב שאם היא תשחרר את הרצועות שאמרתי כסינגלים האלבום עדיין יכול להצליח , 
כל מה שניתן זה לחכות ולראות מהן ההחלטות שיעשו באלבום הזה.

אז הציון שאני נותן לאלבום הוא : 7.2 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה